2011. július 8., péntek

Gyurma

Néhány napja olvastam, hogy hogyan lehet könnyen, gyorsan és olcsón sok színes gyurmát készíteni. Tegnap ki is próbáltuk.

Hozzávalók:

1 csésze só
2 csésze liszt
1 csésze víz
1 ek olaj
0,5 zacskó sütőpor
1 zacskó üdítőpor

A vizet az olajjal együtt megmelegítettem. A sót, lisztet, sütőport, üdítőport összekeverték a csajok, majd hozzáöntötték az olajos vizet. Összekeverték, gyúrták, és már kész is lett. Olyan isteni illata volt, hogy meg is kóstolták... Persze aztán fintorogtak, mert csak a sót és a lisztet lehetett érezni. :)

Lázas munka folyt a konyhában:
Három különböző gyurma készült:


Aztán indult is a nagy alkotás (még ma is folytatódott):


Kitaláltuk, hogy készüljön egy "szavannás" kép is:



... majom, zsiráf, elefánt, oroszlán a fűben és nap az égen:





Annyira élvezték, de nemcsak ők, hanem én is! Eredetileg vasalni akartam, amikor ők gyurmáznak. De azt nem tudtam, nem akartam a konyhában Aztán kitaláltam, hogy akkor varrok, mert így ott lehetek én is. Persze abból se lett semmi... Gyurmáztam én is... :))

5 megjegyzés:

  1. Én a só-liszt gyurmát így készítem: 2 csésze liszt, 2 csésze só, 1 csésze víz, és 1 ek. olaj. Amikor összegyúrom, utána színezem, de hagyományos ételfestékkel. Összegyúrás után már nem színezi meg a kezet. Egy adagból 4-5 színt szoktam csinálni. A sütőpor minek kell bele? Az üdítőt gondolom, színezésre használod.

    VálaszTörlés
  2. nagyon ügyesek, itt egy recept, és akkor még ki is süthetik a végén, hogy tartós legyen: "24 dkg finomlisztet, 36 dkg sót, 1,5 dl vizet, 2-3 evőkanál étolajat és egy kevéske tapétaragasztót sima tésztává gyúrok. A sót le szoktam darálni kávédarálóval, mert minél apróbb a só, annál simább lesz a tészta. Rozs- vagy hajdinaliszt vagy durva só más-más fajta tésztát eredményez. A sütőben 30-60 fokon néhány órát kell szárítani. A nyers tésztába gyúrhatunk temperát (gumikesztyűvel), vagy curryt, paprikát, kakaót, nescafét, illatos fűszereket. Sütés után a natúr tésztát vízfestékkel is ki lehet festeni. Lakkozással még tartósabbá tehető az elkészült alkotás. A maradék tészta nylonba csomagolva -hűvös helyen- 2-3 hétig is eltartható."

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ügyesek vagytok!
    Mi mindent ki nem találsz,hogy ne kelljen vasalni:))

    VálaszTörlés
  4. Hű de jót nevettem Latinkán...:) De tényleg nagyon ügyesek vagytok!
    Nekem is itt a sok vasalnivalóm...kár hogy még Bíborkával nem lehet gyurmázni, Előd meg már igencsak kinőtt belőle:(

    VálaszTörlés
  5. Monica! Ételfestékhez nem nagyon jutottam hozzá, így maradt az üdítőpor. A sütőpor?? Jó kérdés... :)))

    Kedves Újságíró! Üdv nálam! Köszi a receptet és az ötleteket!! Épp azon gondolkodtam, hogy hogyan "tartósíthatnék" néhány alkotást! Bár a sütőmön nem lehet hőfokot állítani...

    Latinka! Köszi! Vasalás??? Ebben a melegben külön vágyom rá! :))

    Edina! Köszike! Latinka pedig tényleg ilyen vicces! :D

    VálaszTörlés