2010. február 19., péntek

Annamuczi játékra hívott

Annamutczi játékra invitált, melyben könyvvel, olvasással kapcsolatos kérdések vannak. :) Nem áll messze tőlem a téma... :)
Lássuk!

1. Mi volt életed legrosszabb könyvélménye?
A magyar nyelv történetével foglalkozó egyetemi tankönyvek...

2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?
Ez nehéz kérdés... Több is volt, mind más szempontból hatott rám: a gyerekeim népmesés könyve a maga egyszerűségével, tanulságával varázsolt el; Agatha Christie regényei a titokzatosság, a logikai felépítés miatt hatottak rám; Verne regényei a kalandok miatt érdekeltek nagyon.

3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád, és félelmet keltett benned?
Arthur Conan Doyle: A sátán kutyája - Szerintem túl kicsi voltam, amikor olvastam.

4. Mit használsz könyvjelzőnek?
A lányaim mindig készítenek nekem könyvjelzőt. :)

5. Mikor szoktál olvasni? Otthon, munkahelyen, reggel, délben, este, alvás előtt … hm?
Este az ágyban, ha nem alszom el a csajokkal... :)

6. Mi volt az első könyved, amit olvastál?
Nem tudom...

7. Puha kötésű vagy kemény fedeles? (Úgy általában, nem az előző kérdéshez kapcsolódik.)
kemény

8. Mit olvasol most?
Az egyik tanítványom hozott egy regényt, azt kezdtem el éppen. (Julio Llamazares: Sárga eső)

9. Hányadik oldalon jársz?
44

10. Rajta hagyod a “kezed nyomát” a könyvön (belefirkálsz, véletlenül leeszed, leöntöd, egyéb barbárság)?
Nem!!!!!

11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe, hogy elolvasod-e az adott könyvet?
Nem ezek alapján döntök.


12. És az oldalszám?
Ha olvasni szeretnék, az sem befolyásol.

13. Hátralapozol, hogy tudd, mi lesz a vége?
Soha!!!!

14. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál?
A kötelezők... Ha a részletekre vagyok kíváncsi... :)

15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset?
Nem.

16. Eladod-ajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk, akkor is, ha nem tetszik?
Ragaszkodó típus vagyok.

17. Még a budiba is magaddal viszed az aktuális olvasmányt, vagy csak otthon olvasol, esetleg más meghatározott helyen?
Ha érdekes a regény, bárhová képes vagyok magammal vinni. :)

18. Tényleg, olvasol a mosdóban?
Előfordult már.

19. Vezetsz az olvasmányaidban valamilyen rendszert, felírod-e az elolvasott/megvett/megveendő könyveket (esetleg árukkal együtt), netán olvasónaplót (ha ideírod a blogodat, megverlek)?
Nem.

+1.: még valami hendikep?
Nincs


És akire kíváncsi lennék:
Latinka
Tipikos
Batorba

Persze csak akkor, ha van kedvetek válaszolni!
(Igazából mindenki válaszára kíváncsi lennék... De nem mertem az összes nevet felsorolni...)

2 megjegyzés: